Kort

Her finner du hjelp, spørsmål og svar rundt ditt Shell Card.

Bestille nytt kort

I Shell Fleethub kan du helt enkelt bestille nye kort og velge egen pinkode. Når du bestiller nye kort kan du velge om du kjører mindre eller tyngre kjøretøy. I tillegg kan du også velge om du ønsker tilgang til Shell i resten av Europa.

 

Sperre kort

Dersom du ønsker å sperre et eller flere kan du enkelt gjøre dette i Shell Fleethub. For å sperre kortet velger du det kortet du ønsker å sperre og klikker deretter på "Sperre kort". Du også velge om du ønsker å midtertidlig blokkere kortet istedenfor å sperre det helt. 

Ofte stilte spørsmål

Jeg vil bestille flere kort – hvordan gjør jeg dette?

Kort kan du selv administrere i Shell Fleet Hub raskt og enkelt. Her kan du bestille kort og administrere din konto.

Jeg har tastet feil PIN kode 3 ganger, hva gjør jeg?

Kortet blir midlertidig sperret til midnatt og automatisk gjenåpnet ved 00.00

Jeg har glemt pin koden - hva gjør jeg?

For å bestille ny PIN kode går du inn i Shell Fleet Hub, trykk på "resend PIN kode"– du vil da motta nytt PIN brev med den koden du hadde fra tidligere. Det kan ta opptil 5 dager før du mottar brev om ny PIN.

Kan jeg bytte PIN kode?

Av sikkerhetsmessige grunner kan du ikke endre PIN kode. Du må da bestille nytt kort i Fleet Hub hvor du kan bestemme PIN ved bestilling.

Jeg trenger å få sperret kortet mitt, hva gjør jeg?

​​​​​​Ring vår sperretjeneste som er oppe døgnet rundt: 22 66 57 00

Hvor lang tid går det fra jeg bestiller kort til jeg mottar kortet?

Det kan gå opptil 7 dager før du mottar kortet ditt i posten. Noen dager senere vil du motta din PIN kode.

Hva innebærer kjøpskategorier?

Kategori 0 - Diesel
Kategori 1 – alle typer drivstoff
Kategori 2 – alle typer drivstoff og bilrelaterte produkter og parkering.