Vanlige spørsmål og svar

St1 Mastercard avvikles

Hvorfor avsluttes St1 Mastercard?

Vi har besluttet å legge ned St1 Mastercard for å jobbe mer fokusert og målrettet med andre, digitale løsninger. I løpet av kort tid har vi lansert både Norgesvask-appen og vårt helt nye lojalitetsprogram - snarveienPLUSS. Disse er en del av vårt arbeid med å tilby løsninger og lojalitetsprogram som er attraktive for våre kunder.

Når vil St1 Mastercard avsluttes?

Det vil ikke lenger være mulig å søke for å få et St1 Mastercard etter 30. mars 2023. Profil-seksjonen i snarveien-appen vil fjernes og ditt St1 Mastercard vil ikke lenger fungere etter 12. juni 2023. 

Prosess for automatisk avslutning av konto

Samtlige kontoer vil fortløpende bli fullstendig avsluttet innen 32 dager fra og med 16. august 2023, gitt at all skyldig gjeld er betalt og konto dermed er gjort opp.  

Hvordan sier jeg opp betalingstjenesten, kontokreditten og St1 Mastercard?

Du kan si opp St1-betalingstjeneste, kontokreditt og St1 Mastercard ved å ringe St1 Finance kundeservice på tlf. (+47) 22 66 53 20 (hverdager fra kl. 08.00 til 16.00).

Hva gjør jeg med det fysiske kortet?

Du kan bruke ditt St1 Mastercard som normalt frem til 12. juni 2023. Etter 12. juni vil ikke lenger kortet fungere. Vi anbefaler at du klipper kortet og kaster det i restavfallet.

Hvordan kan jeg fortsette å spare Trumf-bonus hos Shell?

​​​​​Du kan melde deg inn i vårt nye lojalitetsprogram, snarveienPLUSS - for deg som er opptatt av å spare ekstra Trumf-bonus. Bli med snarveienPLUSS og få de beste kampanjene på drivstoff hos Shell. Meld deg på i dag og spar 50 øre/liter i Trumf-bonus på alle bemannede Shell-stasjoner ut 2023. Påmelding gjøres enten i snarveien-appen eller via trumf.no/fordeler/shell.

Dersom du fremdeles ønsker å benytte deg av et kredittkort som gir Trumf-bonus på Shell kan du søke om et Shell Mastercard på https://shellmastercard.no/

Vil jeg fortsatt motta faktura etter 12. juni 2023?

Faktura sendes ut som normalt frem til all skyldig gjeld er betalt. Vi anbefaler å betale ned resterende skyldig gjeld senest på faktura som sendes ut etter 12. juni. Betaler du kun minstebeløpet på faktura vil det bli sendt ut ny faktura inkludert rentekostnad i neste faktureringsperiode, ifølge våre vilkår og betingelser.

Hvor kan jeg følge med på transaksjonene mine etter 12. juni 2023?

Du vil ha full oversikt over dine siste transaksjoner på faktura.

Jeg har tidligere verifisert meg for St1 Finance Kundeservice via snarveien-appen. Hvordan får jeg verifisert meg etter 12. juni 2023?

Du vil fortsatt kunne verifisere deg for kundeservice med Bank ID via vår web-løsning etter 12. juni 2023.

Generelle spørsmål

Hvem tilbyr betalingstjenesten?

St1 Finance Oy, et betalingsinstitutt som overvåkes av det Finske finanstilsynet. 

 

Hvordan sier jeg opp betalingstjenesten, kontokreditten og St1 Mastercard?

Du kan si opp St1-betalingstjeneste, kontokreditt og St1 Mastercard ved å ringe St1 Finance kundeservice på tlf. (+47) 22 66 53 20 (hverdager fra kl. 08.00 til 16.00).

Hvor kan jeg betale med St1 Mastercard?

St1 Mastercard fungerer i alle butikker, nettbutikker, minibanker og wallet-tjenester som har Mastercard-symbolet.

Hva skal jeg gjøre hvis jeg bytter smarttelefon?

Last ned snarveien-appen på den nye telefonen og logg inn med den e-postadressen du brukte på din gamle telefon. Deretter finner appen opplysningene dine. Du trenger ikke søke om nytt kort, men du må logge inn med Bank ID eller Bank ID på mobil samt opprette ny St1-ID. 

Kan jeg bruke flere smarttelefoner eller enheter?

Du kan bruke snarveien-appen på flere enheter. Du kan for eksempel være innlogget med samme St1-ID på både telefonen og nettbrett.

Hvilke operativsystemer støtter Snarveien?

Snarveien-appen krever iOS 12.1 eller nyere og Android 5 eller nyere for å fungere. 

I forbindelse med utestengelsen av Huawei fra Android og Google Play Store vil følgende telefoner ikke fungere med snarveien-appen: Huawei Mate 30 Pro, Huawei P40 pro+, Huawei P40 Pro, Huawei MatePad Pro tablet, Huawei Mate XS, Huawei P40, Huawei Y5p, Huawei P40 Lite, Huawei P40 Lite 5G, Huawei P40 Lite E.

Hvordan kommer jeg i gang med Apple Pay?

Søk om St1 Mastercard i snarveien-appen. Etter godkjent søknad følger du instruksjonene her. Nå kan du betale på alle steder i verden som tar i mot Apple Pay bare ved å holde frem mobilen og signere med Touch ID eller med kode på telefon. 

Hvilke mobile enheter og operativsystem trenger jeg for å bruke Apple Pay?

Apple Pay krever iOS 11 eller nyere (iPhone SE, iPhone 6 eller nyere eller Apple Watch). Merk at snarveien-appen krever iOS 12.1 eller nyere. 

Sikkerhet

 

Kan jeg bruke kontaktløs betaling ved en feiltakelse? Er det trygt å bruke kontaktløs betaling?

Kontaktløs betaling er tryggere enn vanlig kortbetaling med PIN siden du slipper å taste inn PIN-koden, og unngår dermed faren for at uvedkommende får tak i PIN-koden din. Kontaktløs betaling ved en feiltakelse er svært usannsynlig da du fysisk må holde kortet noen centimeter fra betalingsterminalen i noen sekunder.

 

Hva gjør jeg hvis kortet mitt blir stjålet, eller hvis jeg mister det?

Ring umiddelbart til sperretjenesten for kortet på tlf. (+47) 22 66 53 20 (hele døgnet). Hvis du ringer fra utlandet, er nummeret (+47) 22 66 53 20. Ta kontakt med kundeservice for å få et nytt kort og PIN-kode, (+47) 22 66 53 20 (hverdager fra kl. 08.00 til 16.00).

Hva gjør jeg hvis uvedkommende får tak i PIN-koden min?

Ring umiddelbart til sperretjenesten for kortet på tlf. (+47) 22 66 53 20 (hele døgnet). Hvis du ringer fra utlandet, er nummeret (+47) 22 66 53 20. Ta kontakt med kundeservice for å få et nytt kort og PIN-kode, (+47) 22 66 53 20 (hverdager fra kl. 08.00 til 16.00).

Jeg tror kortet mitt har blitt kopiert. Hva skal jeg gjøre?

Ring umiddelbart til sperretjenesten for kortet på tlf. (+47) 22 66 53 20 (hele døgnet). Hvis du ringer fra utlandet, er nummeret (+47) 22 66 53 20. Ta kontakt med kundeservice for å få et nytt kort og PIN-kode, (+47) 22 66 53 20 (hverdager fra kl. 08.00 til 16.00). Ta også kontakt med kortutstederen.

 

Jeg mistenker at uvedkommende har fått tak i kodene mine. Hva skal jeg gjøre?

Ring umiddelbart til sperretjenesten for kortet på tlf. (+47) 22 66 53 20 (hele døgnet). Hvis du ringer fra utlandet, er nummeret (+47) 22 66 53 20. Ta kontakt med kundeservice for å få et nytt kort og PIN-kode, (+47) 22 66 53 20 (hverdager fra kl. 08.00 til 16.00). Ta også kontakt med kortutstederen.

Hva er formålet med phishing?

Formålet med phishing eller nettfisking er å forsøke og skaffe seg sensitiv informasjon som kortnummer, PIN-koder eller koder til nettbank ved for eksempel å sende svindelmeldinger. Husk at betalingsinstitutter, banker, myndigheter eller andre lignende parter aldri ber om kortnummeret ditt eller PIN-koden din på e-post eller telefon.

Jeg fikk en e-postmelding fra banken, der jeg blir bedt om å oppgi opplysinger om kortet mitt. Hva skal jeg svare?

Husk at betalingsinstitutter, banker, myndigheter eller andre parter aldri ber om kortnummeret ditt eller PIN-koden din på e-post eller telefon. Du bør slette meldingen med det samme og eventuelle linker skal ikke åpnes. Rapporter meldingen til utstederen av betalingskortet.

 

Det er noe rart med minibanken. Kan jeg ta ut kontanter fra den? Skal jeg melde i fra om dette noe sted?

Forsikre deg om minibankens sikkerhet ved å ringe servicenummeret som finnes på automaten. Du bør ikke bruke minibanken.

Hva betyr kortets kjøpegrense? Og hva betyr sikkerhetsgrense?

Du kan stille inn sikkerhetsgrenser per døgn for betalingskortet med formål om å garantere sikkerheten til kortbetalinger. En av disse grensene er kjøpegrensen. Med kjøpegrensen kan du angi et maksimumsbeløp for alle samlede kjøp i løpet av et døgn. En annen sikkerhetsgrense er uttaksgrensen som angir hvor mye du kan ta ut med kortet i kontanter i løpet av et døgn. Du kan også angi grenser for nettkjøp, noe som kan forhindre misbruk på nettet. Du kan se kortets standardgrense i snarveien-appen. Du kan selv endre grensene under informasjon på din profil i snarveien-appen eller ved å kontakte St1 Finance’s kundeservice.

Hvorfor har kortet en geografisk begrensning? Hva er det?

Det kan angis geografiske begrensninger for kortet for å øke sikkerheten. Med den geografiske begrensningen angis det hvor i verden det er tillatt å bruke kortet. Til hverdag holder det at kortet kan brukes i Norge, men når du er ute og reiser kan begrensningen endres til å gjelde for for eksempel hele Europa. Områdene du kan velge mellom er: Norge, Norden + Estland, Europa og hele verden. Du kan se kortets standardverdi i snarveien-appen. Du kan endre den geografiske begrensningen under informasjon på din profil i snarveien-appen eller ved å ringe til St1 Finance’ kundeservice på tlf. (+47) 22 66 53 20 (hverdager fra kl. 08.00 til 16.00).

 

Hvorfor kan jeg ikke gjøre alt via e-post hos dere?

Av sikkerhetsmessige årsaker spør vi aldri om kundeopplysninger, som for eksempel kortinformasjon, per e-post eller på telefon. På telefon bruker vi sikker autentisering.

Hva er sikker autentisering?

Sikker autentisering brukes for å forsikre oss om at vi faktisk snakker med personen kundeforholdet omhandler. Sikker autentisering gjennomføres via snarveien-appen og du bruker din St1-ID (selvvalgt fire-siffret kode eller Touch ID) for verifisering. 

Kort

 

Hvordan kan jeg få et kort med en funksjon for kontaktløs betaling?

St1 Mastercard muliggjør automatisk kontaktløs betaling.

 

Hva innebærer kontaktløs betaling?

Kontaktløs betaling kan benyttes for total kjøpesum opptil 400 kroner. Med kontaktløs betaling gjennomføres en betalingstransaksjon ved at kortet holdes inntil betalingsterminalen uten å taste inn PIN-koden. Betalingen overføres via trådløs kommunikasjon mellom kort og terminal. Terminalen angir med lyd- og lyssignal når transaksjonen er vellykket. Du kan betale kontaktløst ved alle betalingsterminaler som er merket med symbolet for kontaktløs betaling (buesymbol).

 

Jeg har et kort med funksjon for kontaktløs betaling. Hvordan kommer jeg i gang?

Gjør et kjøp med det nye kortet ved å plassere det i terminalens chipleser og godkjenn transaksjonen med PIN-koden. På denne måten aktiverer du funksjonen for kontaktløs betaling. Deretter kan du holde kortet ca. tre centimeter fra terminalen ved neste kjøp for å gjennomføre en kontaktløs betaling.

 

Trenger jeg PIN-kode hvis kortet mitt har en funksjon for kontaktløs betaling?

Du trenger PIN-kode hvis kjøpesummen er høyere enn 400 kroner. Noen ganger krever betalingsterminalen PIN-kode selv om summen er lavere enn 400 kroner for å kontrollere at kortet er i hendene på sin rette eier.

 

Må jeg bruke kontaktløs betaling?

Kontaktløs betaling er sikrere enn kjøp med PIN-kode, men du kan også bruke kortet på samme måte som før. Du er ikke nødt til å bruke kortet til kontaktløs betaling.

 

Hvordan kan jeg aktivere funksjonen for kontaktløs betaling?

Kontaktløs betaling aktiveres automatisk så fort kortet har blitt brukt med chip og PIN-kode for første gang. 

 

 

 

Hva skal jeg gjøre hvis kortet mitt har blitt stjålet, eller jeg har mistet det?

Ring umiddelbart til sperretjenesten for kortet på tlf. (+47) 22 66 53 20 (hele døgnet). Hvis du ringer fra utlandet, er nummeret (+47) 22 66 53 20. Ta kontakt med kundeservice for å få et nytt kort og PIN-kode, (+47) 22 66 53 20 (hverdager fra kl. 08.00 til 16.00).

 

Hvordan fungerer kontaktløs betaling? Er det trygt?

Med kontaktløs betaling gjennomføres en betalingstransaksjon ved at kortet holdes inntil betalingsterminalen og PIN-koden ikke angis. Betalingen overføres via trådløs kommunikasjon mellom kort og terminal. Terminalen angir med lyd- og lyssignal at transaksjonen er vellykket. Kontaktløs betaling er trygt siden uvedkommende ikke kan få tilgang til PIN-koden, samt at kortet ikke trenger å forlate hånden din.

 

Kan jeg ha flere kort? Kan jeg få et parallellkort?

På nåværende tidspunkt er det kun mulig å koble ett kort til kontoen.

 

Kan jeg ta ut kontanter fra en minibank eller butikk med St1 Mastercard?

Med St1 Mastercard kan du ta ut kontanter i alle minibanker i Norge og utlandet som har Mastercard-symbolet. Vær oppmerksom på at du kan foreta kontantuttak først tre måneder etter at ditt kundeforhold er påbegynt, forutsatt at du har møtt betalingsvilkårene.

 

Kan jeg ta ut kontanter i utlandet?

Ja.

 

Hva innebærer kortets geografiske begrensning?

Geografiske begrensninger angis for å øke sikkerheten på kortet. Med den geografiske begrensningen angis det hvor i verden det er tillatt å bruke kortet. Til vanlig holder det at kortet kan brukes i Norge, men når du er ute og reiser kan begrensningen endres til å gjelde for eksempel hele Europa. Områdene du kan velge mellom er: Norge, Norden + Estland, Europa og hele verden. Du kan se kortets standardverdi i snarveien-appen. Du kan endre den geografiske begrensningen under informasjon på din profil i snarveien-appen eller ved å ringe til ST1 Finance’ kundeservice på tlf. (+47) 22 66 53 20 (hverdager fra 08.00 til 16.00).

 

Hva er formålet med kortets kjøpegrense?

Du kan stille inn sikkerhetsgrenser per døgn for betalingskortet med formål om å garantere sikkerheten til kortbetalinger. En av disse grensene er kjøpegrensen. Med kjøpegrensen kan du angi et maksimumsbeløp for alle samlede kjøp i løpet av et døgn. Standardgrensen på kortet er 50 000 kr/døgn, men det er mulig å endre dette til et beløp mellom 1000 og 100 000 kr/døgn. Kjøpegrensen kan imidlertid ikke være høyere enn kredittgrensen på kortet. Du kan se kortets standardgrense i snarveien-appen. Du kan endre grensene under informasjon på din profil i snarveien-appen eller ved å ringe til ST1 Finance’ kundeservice på tlf. (+47) 22 66 53 20 (hverdager fra 08.00 til 16.00). I fremtiden kommer det til å være mulig å endre grensene selv i Snarveien.

 

Hva er formålet med kortets kontantuttaksgrense?

Uttaksgrensen er en sikkerhetsgrense som angir hvor mye kontanter du kan ta ut med kortet i løpet av et døgn. Standardgrensen på kortet er 4000 kr/døgn, men det er mulig å endre dette til et beløp mellom 0 og 4000 kr/døgn. Kontantuttaksgrensen kan imidlertid ikke være høyere enn kortets kredittgrense. Du kan se kortets standardgrense i snarveien-appen. Du kan endre grensene under informasjon på din profil i snarveien-appen eller ved å ringe til ST1 Finance’ kundeservice på tlf. (+47) 22 66 53 20 (hverdager fra 08.00 til 16.00). I fremtiden kommer det til å være mulig å endre grensene selv i snarveien-appen.

 

Hva er formålet med kortets kjøpegrense på nett?

Kjøpegrensen på nett er en sikkerhetsgrense som begrenser bruken av kortet til e-handel. Med kjøpegrensen på nett er det mulig å forhindre misbruk av internettjenester. Standardgrensen på kortet er 50 000 kr/døgn, men det er mulig å endre dette til et beløp mellom 1000 og 100 000 kr/døgn. Kjøpegrensen på nett kan imidlertid ikke være høyere enn kortets kredittgrense. Du kan se kortets standardgrense i Snarveien. Du kan endre grensene under informasjon på din profil i snarveien-appen eller ved å ringe til ST1 Finance’ kundeservice på tlf. (+47) 22 66 53 20 (hverdager fra 08.00 til 16.00). I fremtiden kommer det til å være mulig å endre grensene selv i Snarveien.

Jeg har nytt navn / ny adresse / nye kontaktopplysninger. Hva skal jeg gjøre, og hvem skal jeg informere om endringene?

Vi anbefaler at du kontakter St1 Finance kundeservice på tlf. (+47) 22 66 53 20 dersom det forekommer / du ønsker endringer i navn / adresse / kontaktinformasjon. For å unngå problemer med utsendelse og mottakelse av faktura er det viktig at St1 Finance kundeservice mottar informasjon vedr. oppdaterte e-postadresser. Det er også viktig at flytting og adresseendringer meldes til Folkeregisteret slik at vi til enhver tid kan uthente korrekt informasjon. 

 

Er det mulig å få en ny PIN-kode?

Ja, det kan du få ved å ringe St1 Finance kundeservice, da det for øyeblikket ikke er mulig å bestille ny PIN-kode i snarveien-appen. For bestilling av PIN-kode trekkes et gebyr i henhold til prislisten.

 

Hvordan endrer jeg sikkerhetsgrensene for kortet?

Du kan endre grensene for kontantuttak, kjøpegrensen samt geografisk bruksområde under informasjon på din profil i snarveien-appen eller ved å kontakte St1 Finance kundeservice.

 

Jeg får ikke betalt med kortet på Internett. Hva skal jeg gjøre?

Se i snarveien-appen om du har tillatt E-handel kjøp. Hvis E-handel kjøp er tillatt og du fremdeles opplever problemer kan du ta kontakt med St1 Finance kundeservice på tlf. (+47) 22 66 53 20.

 

Hvordan bruker jeg kortet til betaling på Internett?

For å betale med kortet på Internett trenger du kortnummeret og CVV/CVC-koden som finnes på kortet ditt. Hvis butikken bruker Mastercards SecureCode-tjeneste, må du bruke kodebrikken til nettbanken eller St1-ID-en til å betale.

Hva er Mastercard 3D Secure?

3D secure er en funksjon for å sikre at kortet som brukes til kjøp på nett, tilhører rett person. Når du betaler med St1 Mastercard på nett, identifiserer du deg gjennom snarveien-appen ved bruk av St1- ID. Etter godkjent identifisering går du deretter tilbake til internettsiden og trykker på "Fortsett". 

 

Når mottar jeg kortet som jeg har bestilt?

Du får det fysiske kortet ca. to uker etter at søknaden er godkjent. Den nøyaktige tiden er avhengig av lokal postgang.

 

Jeg har tastet inn PIN-koden feil flere ganger, og nå fungerer den ikke / kortet er sperret. Hva skal jeg gjøre?

Du kan selv aktivere kortet ved å skrive inn riktig PIN-kode i en minibank. Hvis du har glemt PIN-koden eller den ikke fungerer, kan du kontakte St1 Finance kundeservice.

 

Hvordan får jeg ny PIN-kode til kortet mitt?

PIN-koden sendes hjem til den adressen som du har angitt etter at det fysiske kortet har blitt levert. Du kan få en ny PIN-kode ved å ringe til St1 Finance kundeservice.

Hvilken valutakurs gjelder hvis jeg handler i et land med en annen valuta enn norske kroner?

Det aktuelle landets valuta omregnes til Mastercards valutakurs.

Hvorfor får jeg SMS-varsling om valutaveksling?

Når du foretar et kjøp eller uttak i utenlandsk valuta innenfor EØS-området, dvs. valuta som ikke er i Norske Kroner (NOK), vil du motta en SMS med informasjon om kostnaden (i prosent) for valutavekslingen som gjøres når du foretar et kjøp eller uttak innenfor EØS.

Dette vil ikke gi noen ekstra kostnader for deg som kunde, og er en formalitet pålagt oss som kortusteder av ditt St1 Mastercard. Dersom du ikke ønsker å motta SMS-varsling kan du til enhver tid melde deg av via link i SMS.

 

Fakturaer og kreditt

 

Har St1 Mastercard en måneds- eller årsavgift?

St1 Mastercard har ingen årsavgift. Fra og med 1. januar 2021 vil det fremkomme en avgift på 30 kr/måned dersom kortet ikke benyttes til betaling på våre stasjoner (Shell-stasjoner i Norge samt Shell- og St1-stasjoner i Sverige og Finland) minst en gang per måned. 

 

Hva er renten på St1 Mastercard?

Den faktiske rentesatsen og det totale beløpet som skal betales for kontokreditten som er knyttet til St1-betalingstjenesten, beregnes med utgangspunkt i et kredittbeløp på NOK 15 000, en periode på ett år, uendrede kredittrenter, gebyrer og avgifter i låneperioden, samt 12 like månedlige betalinger for total tilbakebetaling. Ved bruk av kontokreditten med St1 Mastercard gjelder en fast årlig rente på 18 % og et kontohåndteringsgebyr på NOK 30,00 per måned. ARP er 24,58 %, og totalbeløpet som skal betales er NOK 16 862,40 inkludert renter og gebyrer på NOK 1862,40, forutsatt at det ovennevnte gjelder.

Hvis kunden bruker St1 Mastercard- kontokreditten på St1/Shell-stasjoner minst én gang i faktureringsperioden, blir det ikke belastet kontohåndteringsgebyr. I dette tilfellet er den årlige prosentsatsen 19,56 %, rentebeløpet NOK 1502,40 og totalbeløpet som skal betales NOK 16 502,40.

 

Kan jeg få fakturaen i form av en e-faktura?

Ja, når du betaler din første faktura kan du opprette e-faktura i din nettbank. Første faktura kommer på e-post adressen du har oppgitt da du registrerte deg i snarveien-appen. 

 

Hvorfor har kjøpet mitt blitt trukket to ganger?

 

Hvis et beløp har blitt trukket to ganger fra kontoen din, kommer det som oftest av at selgeren har gjennomført transaksjonen to ganger. Hvis selskapet er kjent fra tidligere, anbefaler vi at du først kontakter selskapet direkte for å komme til enighet om en løsning, og om mulig erstatning.

 

Hvis selskapet ikke godtar å erstatte beløpet, kan du foreta en reklamasjon etter at det feilaktige beløpet har blitt trukket, med reklamasjonsskjemaet som finnes på St1 Finance’ hjemmeside. I reklamasjonen må du nekte for de betalingshendelsene du har foretatt og angi hendelsenes dato, selgende selskaps navn og summene for hendelsene. Les mer om hvordan du kan foreta en kortreklamasjon her.

 

Hva skal jeg gjøre hvis jeg finner transaksjoner som jeg ikke har gjort på kontoen min?

Ta kontakt med St1 Finance kundeservice på tlf. (+47) 22 66 53 20 (hverdager fra kl. 08.00 til 16.00), og les mer om hvordan du foretar en kortreklamasjon på våre hjemmesider.

 

Det er ett bestemt kjøp jeg ikke kan identifisere. Hva skal jeg gjøre?

 

Ta kontakt med St1 Finance’ kundeservice slik at vi kan hjelpe deg med å identifisere betalingshendelsen med utfyllende informasjon.

Hvis du fortsatt ikke kan identifisere betalingshendelsen, bør du foreta en kortreklamasjon med reklamasjonsskjemaet som du finner her. Hvis du mistenker at kortet har havnet i feil hender, må du sperre kortet ved å ringe sperretjenesten på tlf. (+47) 22 66 53 20 (hele døgnet). Hvis du befinner deg i utlandet, er nummeret (+47) 22 66 53 20.

 

Når får jeg fakturaen for St1 Mastercard?

Faktureringsperioden for St1 Mastercard er mellom den første og den siste dagen i hver måned, og fakturering skjer den 15., forutsatt at dette er en vanlig hverdag.

 

Hvorfor har jeg ikke fått St1 Mastercard-fakturaen min?

Faktura for St1 Mastercard sendes til den e-postadressen du oppga da du reigstrerte deg i snarveien-appen. Du kan kontrollere e-postadressen under fanen Kontodetaljer i appen. Hvis e-postadressen er korrekt, og du ikke har fått fakturaen, kan du sjekke om den har havnet i søppelpostmappen. Hvis du fortsatt ikke finner fakturaen eller om hvis den angitte e-postadressen er feil, kan du kontakte kundeservice på (+47) 22 66 53 20 (hverdager fra kl. 08.00 til 16.00).

Mine sider og konto

 

Hvordan kan jeg kontrollere korttransaksjonene og kontoopplysningene mine?

Du får enkelt oversikt over ditt St1 Mastercard og dine kontoopplysninger i snarveien-appen og under fanen Profil etter å ha logget inn med din St1-ID eller Touch ID. Under transaksjoner vil du kunne se transaksjoner, reservasjoner og autoriseringer. På fakturaen vil du også kunne se foregående måneds transaksjonsdetaljer.

 

Hvordan kan jeg kontrollere og endre opplysningene mine?

Du kan kontrollere kunde- og kortopplysningene dine i snarveien-appen. De personlige opplysningene dine oppdateres automatisk hos oss ut i fra de opplysninger som finnes i Folkeregisteret. Vi anbefaler også at du kontakter St1 Finance kundeservice på e-post eller telefon dersom det foretas endringer av din kontaktinformasjon.

 

Mitt familiemedlem har gått bort. Hva skal jeg gjøre?

St1 Finance får informasjon fra Folkeregisteret hvis en kontokunde har gått bort. Hvis et familiemedlem har gått bort, kan du likevel alltid informere St1 Finance om dette. Håndtering av den avdødes ærender krever en fullmakt. Uten fullmakt kan vi ikke diskutere den avdødes kundeforhold. I forbindelse med booppgjøret sender vi en avgiftsfri saldoattest til den avdødes adresse.

 

Hvordan sier jeg opp avtalen og kontoen min hos St1?

Ta kontakt med St1 Finance kundeservice dersom du ønsker å annullere eller avslutte avtalen.